2010-07-28
 22:05:11

WORLD WAR 2

Innan idag såg jag en film från pappas filmbox han köpte för någon dag sedan vi var i Landskrona på Hemmakväll. Han tog en box från andra världskriget, han bara älskar sådana filmer.. Schildrens list, pianoisten och valkyra.. You name it vad alla filmerna heter.
Det blev iallafall filmen om Anne Franks sista dagar. När jag gick i sjuan eller åttan så hade vi ett "uppdrag" i klassen. Vi skulle välja ut en bok som vi skulle läsa på engelska och sedan berätta om den för alla, på engelska. Och jag läste Anne Franks dagbok.
Tyckte boken var rätt seg och filmen handlade inte så mycket om Anne Frank. Mer om kvinnan Miep som hjälpte Annes familj och andra judar att gömma sig bakom bokhyllan.
Mamma berättade också att hon hade varit utanför och inne i det huset där Anne Frank gömde sig.
Hade varit rätt coolt att åka ner och kolla på det, sa jag då, och åka till Auschwitz. Då sa mamma att vi säkert kunde åka ner där nästa sommar med bilen. Till Holland och Polen. FATTA SÅ COOLT?
Anne Frank


FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Okej, jag skickar till dig sen när jag har lagt upp vinnaren :D



PUBLICERAT: 2010-07-28, 22:49:45 | URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
FRIDA HJÄRTA KEVIN

Jag har lagt upp vinnaren av dagens blogg nu, gå in och kolla om det blev du! :D



PUBLICERAT: 2010-07-28, 23:53:51 | URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Anonym

coolt och coolt?! Du borde ha mer vördnad och respekt för de som blev mördade och förföljda. Skäms unge!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:


<
« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: